keskiviikko 29. syyskuuta 2010

Puutarha on pidetty kunnossa.


 Hyvä minä, kiltti tyttö! Muistanette varmaan parvekkeeni ihanan kukoistuksen pari päivää sitten? Juu, tiedän, ei sellaista painajaista saa mielestään pyyhittyä, vaikka yrittäisikin. No katsokaapas mitä löysin parvekkeelta Hiroshiman kukkien alta, kun hetken puuhastelin, touhuilin ja nautin syksyn upeasta valosta.

 Callunat ja kynttilät löysivät paikkansa.

 Callunoita, hopeaa, kynttilälyhtyjä ja kesästä muistuttavia koristepalloja

Hulvaton koristekaali ihastelee lasipurkkien tuikkuja hiekkapesissään. 
Myrkkymuratti jatkakoot sinnittelyään kaalin kaverina, katotaan miten käy.

Eli oikeesti, eilen täällä vasta kaaos olikin. Multaa, tomuksi hajoavia kasveja, multaa, lehtiä, multaa, kukkapurkkeja ja multaa ihan joka paikassa, kalusteet tiellä, ja palelsikin niin pirusti siinä puuhastellessa. Roskia tuli kolmen kassin verran, kukkapurkit löysivät tiensä varastoon, ja näppäränä kotihengettärenä imuroin sen joka paikkaan levinneen mullan siististi pölypussiin. Onneksi sedät putsasivat samaan aikaan pihaa lehtipuhaltimillaan, niin parvekkeen imurointi ei kuulostanut lainkaan kummalliselta kuulaassa syyspäivässä.


10 kommenttia:

  1. No on vähä toisenlaiset näkymät ku pari päivää sitten. Nättiä!
    Pitäsköhä ittekki ottautua.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, nättiä!

    Miksi, oi MIKSI mä en saa itsestäni irti yhtään mitään pihan kaunistukseksi????? Tai edes ovenpieleen jotain. En käsitä laiskuuttani. En todellakaan.

    Kysyn vielä: onko noi callunat sun muut vaikea pitää hengissä? Mä olen aivan uuno kaikissa kukka-asioissa.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Sanna-Mari, tuo ulkona upeasti paistava aurinko saa kukat oikein hehkumaan, suosittelen!

    Ja Heli darling, sä näit kuvat mun parvekkeesta pari päivää sitten, ja silti sä kysyt MULTA neuvoa kukista??? Olen otettu :D))

    Mutta siis mun näkemyksen mukaan callunat on kyllä kestäviä, kuhan niitä muistaa kastella hyvin ennen pakkasia. Sitten kun multa on jäässä, niin sitten ei toki enää kastella, mutta siihen asti kylläkin. Ja sillain ne kestää kevääseen asti, kunnes kuivuvat kevätauringon polttamina ja rapisevat joka paikkaan. Mun mielestä (ja siis mistään en mitään oikeasti tiiä, kuhan vaan oon huomannut) noi callunat on kestävämpiä kuin kellokanervat, mitkä on siis niitä yleensä matalempia kanervia, joissa on isommat kukinnot. Ja juurikin ne isommat kukinnot on mun mielestä niitä roskaavampia juttuja.

    Veikkaan että toi koristekaali ja muratit ottaa turpaansa, jahka pakkaset alkaa kunnolla. Mutta ne onkin sopivasti samassa purkissa, joten ne on sitten helppo eliminoida :)

    VastaaPoista
  4. Kylläpäs oletkin loihtinut teille kauniin parvekkeen. Mun pitäisi äidille viedä Callunoita hänen parvekkeensa iloksi :)
    Mukavaa syksyä, sulla on ihana blogi...kurkkasin tänne Räpellyksen kautta, ettet ihmettele :)
    tuksu

    VastaaPoista
  5. Ennen ja jälkeen :D Nyt näyttää hyvältä!

    VastaaPoista
  6. Voi rähmän käki, taas hävisi kommentti jonnekin sanonko minne.

    Sitä on todella pidetty puutarhaa kunnossa! Tuosta tulikin aasin siltana mieleen eräskin entinen ulkoministeri, joka lopuksi ikää pilasi sanan "puutarha" lähettelemällä puutarhanhoitoa koskevia tekstareita povipommille.

    Missäs kohdassa puutarhanhoitoa tarvitsit sitä kiviseinäporaa, jonka mainitsit FB-statuksessa? Vai onko jokin muukin projekti käynnissä?

    VastaaPoista
  7. Kiitos kommenteista! :))

    Pakko tunnustaa tuksu, että kun näin sinun nimimerkin, niin aattelin juurikin Mirkan mainitsemaa Povipommia Tuksua :)) Pahoittelut tästä assosiaatiosta, ja kiva kun eksyit tänne kurkkimaan!

    Mirka; yllättävä aasinsilta ;) Ja mä tietenkin olin kosolti multitasking, laitoin parveketta, porasin olkkarin seinään peilille paikkaa ja väsäsin kasvissosekeittoa. Toki olin samalla puhelimessa ja facebookasin. Joskus vapaapäivissä on virtaa, paino sanalla JOSKUS.

    VastaaPoista
  8. Tosi kivan näköiseksi olet parvekkeen laittanut.

    VastaaPoista
  9. Haastan sinut tällä viikolla mukaan UUSIEN ASIOIDEN PÄIVÄÄN! Käy kurkkaamassa blogissani ohjeet. Tule mukaan, keksitään jotakin piristävän hullua ja kivaa!!

    VastaaPoista

Kiitos ruusuista, risuista ja männynkävyistä; kiva kun Sinä kävit kommentoimassa :)